FANDOM

Pka.jpg

Logo PKA Gdynia.

5065.jpg

Autobus numer 5065 na linii 170

5256.jpg

Autobus numer 5256 na linii 146

5008.jpg

Autobus numer 5008 na linii 170

Przedsiębiorstwo Komunikacji Autobusowej w Gdyni, w skrócie PKA.

Historia

Na początku lat dziewięćdziesiątych MZK w Gdyni nie było w stanie samodzielnie przystosować się do wymogów gospodarki rynkowej. Ze względu na trudną sytuację ekonomiczną przedsiębiorstwa i brak dostaw nowego taboru nastąpiło znaczne zmniejszenie oferty przewozowej.

By poprawić sytuację w Urzędzie Miasta Gdyni powstała koncepcja restrukturyzacji komunikacji miejskiej. W rezultacie jej realizacji powołano z dniem 1 października 1992 r. Zarząd Komunikacji Miejskiej w Gdyni. Firmie tej powierzono organizację działalności przewozowej i zatrudnianie przewoźników do wykonania zadań przewozowych.

Kolejny etap restrukturyzacji gdyńskiej komunikacji zbiegł się z zakończeniem budowy w 1994 r. nowej zajezdni autobusowej przy ul. Platynowej 19/21 w Gdyni Pogórzu. Baza ta ma powierzchnie około 25 tys m2. Nową bazę wykorzystano do powołania z dniem 1 czerwca 1994 r. firmy przewozowej - Przedsiębiorstwa Komunikacji Autobusowej sp. z o.o. . Prezesami PKA zostali Zdzisław Maksymowicz i Wiesław Tuźnik.

Tabor i pracownicy

Obecnie na liniach ZKM Gdynia można spotkać 66 pojazdów PKA, w tym 1 midibus, 38 autobusów 12-metrowych, 3 - 15-metrowe oraz 24 - przegubowe. W PKA większość pojazdów stanowią niskopodłogowe atuobusy marek: Solaris, Neoplan i Mercedes. W PKA pracuje ponad 200 osób. W PKA działają dwie organizacje związkowe: Związek Autobusowy Pracowników Komunikacji Autobusowej (około 160 pracowników) oraz Niezależny Samorządowy Związek Zawodowy przy PKA (15 pracowników).

Dane firmy:

PKA Gdynia: Numery taborowe: 5xxx

Adres: ul. Platynowa 19/21, 81-032 Gdynia

Telefon: 058 623 05 76

Strona internetowa: www.pkagdynia.pl

Więcej z Fandomu

Losowa wiki