FANDOM

Bieżące wydarzenia to lista wydarzeń w Gdyni (od 1 marca 2007).

Czerwiec 2007Edytuj

22 czerwca 2007

  • Dar Młodzieży kończy 25 lat. Z tego powodu na specjalnie wyudowanym na fregacie ołtarzu, Mszę Świętą odprawi trzydziestu trzech biskupów z całego świata.
  • Rozpoczynają się szkolne wakacje. Kursować zaczynają linie: G, M, 050, 309, 365, 500 oraz 520 i 530, czyli Tramwaj wodny (który jeździł będzie do 2 września). Podczas wakacji nie będą kursowały linie: 241, 244 i 296, zaś na liniach R, 29, 159, 163, 170, 181, 194 i 759 będą obowiązywały specjalne rozkłady.

20 czerwca 2007

  • W piątek odbędzie się uroczyste pożegnanie autobusów marki Ikarus z gdyńskich ulic. Ostatni kurs zostanie wykonany na linii 150 o godzinie 16.14 z pętli Witomino Leśniczówka.

19 czerwca 2007

15 czerwca 2007

  • W czerwcu na Dworcu w Gdyni pojawi się nowy napis, zaś w październiku zostanie on wyremontowany.

Maj 2007Edytuj

11 maja 2007

  • WikiEncyklopedia Gdyni na czas nieokreślony zawiesza swą działalność.

10 maja 2007

9 maja 2007

  • Arka Gdynia przegrała z BOT-em Bełchatów 1-3.

7 maja 2007

  • Trasa linii 20 zmieni się 14 maja. Drobnym zmianom ulegnie także rozkład linii 21

5 maja 2007

  • Przez obcięcie limitu telefonicznego dla gdyńskiej komendy miejskiej i ograniczeniu liczby telefonów, czterdziestu dwóm gdyńskim dzielnicowym zabrano służbowe telefony komórkowe.
  • W nocy z czwartku na piątek, pijany mężczyzna zniszczył radiowóz i pobił policjanta.
  • Od poniedziałku zmieniony zostanie rozkład linii J, 85, 102 i 173.

1 maja 2007

  • Dziś rozpoczęła się Gdyńska Majówka. Więcej na www.gdynia.pl
  • Na liniach 114 oraz 159 pojawił się nowy autobus zaopatrzony w kamerę.

Kwiecień 2007Edytuj

30 kwietnia 2007

  • Od jutra nastąpią drobne zmiany w rozkładzie linii: 114, 750, 759 oraz 770
  • Od 7 maja linia 102 w poranki, w dni nauki szkolnej kursować będzie z zajazdem na ul. Ściegiennego.

28 kwietnia 2007

  • Dziś wielkie zmiany w komunikacji miejskiej w Gdyni, w związku z otwarciem nowej bazy PKT. Uruchomione zostały linie: 29, 710 oraz 723.

25 kwietnia 2007

  • Dziś rozpoczął się w Gdyni sezon wizyt wielkich statków pasażerskich. Przy Nabrzeże Francuskie zacumował pływający pod banderą norweską statek Nordnorge.

23 kwietnia 2007

21 kwietnia 2007

  • Do końca roku zamknięta będzie ulica Lotników. Wiąże się z tym zmiana trasy linii 05.

18 kwietnia 2007

  • Mistrzostwa Europy w piłce nożnej w 2012 roku odbędą się w Polsce i Ukrainie. Jeden ze stadionów znajdował się będzie w Gdańsku.

17 kwietnia 2007

  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego nagrodziło SP 26 za zasługi w upowszechnianiu historii i krzewieniu patriotyzmu.

15 kwietnia 2007

  • Prokom Arka Gdynia przegrała z Legią Warszawa 3-0

14 kwietnia 2007

  • Wydział Dyscypliny PZPN podjął wczoraj decyzje o karach za udział w aferze korupcyjnej dla Prokomu Arki Gdynia. Arka została ukarana degradacją do drugiej ligi, karą finansową w wysokości 200 tys. złotych i rozpocznie nowy sezon z minusowymi pięcioma punktami.
  • Stocznia Gdynia dostanie od państwa pół miliarda na spłatę zobowiązań.

10 kwietnia 2007

  • Inteligentne światła na ul. Morskiej pojawią się już w maju.
  • Plan zagospodarowania Orłowa rozpatrywany będzie przez sąd.

8 kwietnia 2007

  • Na ulicach Gdyni pojawiły się trolejbusy z numerem 29. Mają one prawdopodobnie związek z uruchomieniem linii o tym numerze w najbliższym czasie.

3 kwietnia 2007

  • Jako najlepsze w naszym kraju, a piąte w Europie ocenione zostało laboratorium Izby Celnej w Gdyni podczas unijnych badań.
  • Molo w Orłowie otwarte będzie dopiero 1 maja

2 kwietnia 2007

  • Bilety okresowe, obowiązujące na terenie Gdyni i Wejherowa są od wczoraj o 1 złoty (ulgowe) oraz o 2 złote (normalne) droższe.

MarzecEdytuj

30 marca 2007

  • Emil Turek, III LO w Gdyni okazał się najlepszym spośród 57 uczestników ostatniego etapu XXXI Olimpiady Języka Angielskiego.
  • Radni dzielnic nie będą musieli składać oświadczeń lustracyjnych.
  • Po półrocznym pobycie na Morzu Śródziemnym okręt podwodny ORP "Bielik" powrócił w piątek do macierzystego portu w Gdynia - Oksywie.

28 marca 2007

  • Dziś 62 rocznica wyzwolenia Gdyni.

27 marca 2007

  • We wtorek przed 14.00, na u. Kieleckiej, przewrócił się TIR, blokując całą ulicę.
  • Klinika Medycyny Hiperbarycznej i Ratownictwa Morskiego dostała nową komorę.
  • Gdyńska prokuratura sprawdza, czy lekarz z oddziału ratunkowego Szpitala Miejskiego w Gdyni dopuścił się zaniedbań nie zatrzymując w szpitalu 67-letniego Teofila Grydyka, podróżnika, kolekcjonera muszli i byłego radnego dzielnicy Karwiny.

26 marca 2007

  • W konkursie wiedzy o Gdyni, organizowanym przez Stowarzyszenie ''Ruch Dla Gdyni'', pierwsze miejsca zajęli Wojtek Labuda i Marcin Rydzewski. Największa rywalizacja odbyła się w Gimnazjum, gdzie drugie miejsce (jeden punkt za Marcinem Rydzewskim) uplasował się Wojciech Wojtowicz.
  • Przynajmniej do końca maja poczekamy na uruchomienie systemu inteligentnej sygnalizacji świetlnej na ul. Morskiej w Gdyni.
  • Skarpa kolejowa przy ul. Buraczanej w Gdyni przypomina wielkie wysypisko śmieci. Po nie sprzątanym od kilku lat terenie fruwają torebki foliowe i papiery.
  • Władze Gdyni z okazji Międzynarodowego Dnia Teatru przyznały nagrody artystom gdyńskich scen.
  • Zabytkowe przedmioty, m.in: obrazy olejne, puchar, oznaczenia wojskowe i monety z XVIII wieku zatrzymali wczoraj w Gdyni celnicy. Z Polski nielegalnie próbowano je wysłać w paczce pocztowej, nadanej z Wieliczki do Kanady.
  • Charakterystyczny biały autobus wyjechał w piątek na ulice Gdyni. To nowoczesny przegubowy Solaris Urbino 18 zaopatrzony w amerykański silnik Cumminis. Przedsiębiorstwo Komunikacji Autobusowej rozpoczęło jego testy. Potrwają do końca marca i zdecydują o tym, czy wart około 1 mln zł pojazd na stałe zagości na ulicach miasta. - Silnik autobusu spełnia wszystkie bardzo surowe normy ekologiczne Euro IV. Jako ciekawostkę podać można, że pojazd posiada także niezależne przednie zawieszenie - mówi Marcin Gromadzki, rzecznik gdyńskiego ZKM. - Jeżeli testy potwierdzą wszystkie jego zalety, czyli przede wszystkim bardzo niskie zużycie paliwa i ekologiczność, to PKA prawdopodobnie zdecyduje się na jego zakup. Jeżeli do tego dojdzie, to pojazd zostanie przemalowany w gdyńskie barwy. Dokonana zostanie również modyfikacja rozplanowania jego wnętrza. W ten sposób upodobni się on do pozostałych pojazdów jeżdżących po gdyńskich ulicach. Podczas testów biały autobus spotkać będzie można najczęściej na liniach R i 194.

23 marca 2007

21 marca 2007

  • W Zespole Sportowych Szkół Ogólnokształcących w Gdyni przy ul. Władysława IV 54 rozpocznie się w piątek i potrwa do soboty dwunasta już Gdyńska Giełda Szkół Ponadgimnazjalnych. Adresowana jest do uczniów gimnazjum, którzy wybierać będą szkoły średnie.
  • Pierwsze w Polsce niskopodłogowe, przegubowe autobusy MAN napędzane sprężonym gazem ziemnym wyjadą w sierpniu na gdyńskie drogi, gdyż rozstrzygnięto przetarg na zakup pięciu tego typu sztuk. Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej zapłaci za każdy 1,86 mln zł. Dyrekcja przedsiębiorstwa zapowiada, że do końca roku 2010 po Gdyni jeździć będzie już 20 tego typu pojazdów.
  • Załoga Wydziału Usług Żeglugowych podpisała wczoraj porozumienie płacowe z zarządem gdyńskiego portu i odstąpiła od planowanych protestów. Pracownicy WUŻ otrzymają podwyżki, w wysokości 254 zł. W związku z tym, pracownicy WUŻ zrezygnowali z akcji protestacyjnej i nie zablokują wejścia do Portu.
  • Ortopedia, neurologia i oddział chorób wewnętrznych Szpitala Miejskiego w Gdyni od soboty są zamknięte dla odwiedzających, z powodu biegunki, panującej wśród pacjentów.
  • Straż Miejska w Gdyni zmieniła taktykę walki z osobami, które wyrzucają niepotrzebne odpady do lasu lub na ulicę. Dzikie wysypiska śmieci bądą częściej obserwowane.

19 marca 2007

  • W przyszłym roku pomiędzy ulicami Bosmańską i płk. Dąbka na Oksywiu zlikwidowane mają być: park, boisko oraz plac zabaw, gdyż mają tam powstać się nowe bloki. Mieszkańcy osiedla protestują przeciwko decyzji władz Wojskowej Agencji Mieszkaniowej. Ta zapewnia, że nie zniszczy wszystkich miejsc rekreacyjnych.

18 marca 2007

  • Nowy komisariat w Gdyni - Chylonii! Zmodernizowany budynek uroczyście oddano w sobotę. Wśród gości byli: abp Tadeusz Gocłowski, Piotr Karczewski - p.o. wojewody pomorskiego, insp. Stanisław Gutowski - zastępca komendanta głównego policji i Marek Stępa - wiceprezydent Gdyni. Około stu policjantów wreszcie będzie pracować w normalnych warunkach. Modernizacja i wyposażenie budynku trwało 1,5 roku i kosztowało 3,5 mln zł. Funkcjonariusze z Chyloni dostali też od komendanta głównego policji nowy radiowóz.

17 marca 2007

  • Projekt stworzenia Metropolii Gdańskiej został wczoraj przedstawiony wojewodzie - Piotrowi Karczewskiemu. Złożyło go 14 miast i gmin. To ostatnie konsultacje do projektu ustawy o obszarach metropolitalnych, przygotowywanego przez MSWiA. 20 marca Piotr Karczewski przekaże uwagi do MSWiA.

16 marca 2007

  • Pobite dziecko trafiło do gdyńskiego szpitala. W nocy z środy na czwartek do policjanci w komisariacie w Gdyni Wzgórzu św. Maksymiliana dostali zgłoszenie, iż pijana matka znęca się nad 3-letnim dzieckiemm.

15 marca 2007

  • W ten weekend utrudnienia w ruchu kolejek SKM

14 marca 2007

  • Pracownicy spółki holowniczej grożą zablokowaniem portu!
  • ZKM Gdynia przygotował nowe połączenie! Pod koniec marca zostanie uruchomiona nowa linia na Dąbrowe. W godzinach szczytu popołudniowego, trtolejbusy jeździć będą z Dąbrowy do Węzła Franciszki Cegielskiej. W drodze powrotnej na Dąbrowę pojazdy te będą jechać ul. Warszawską, 10 Lutego i {{Ulica Świętojańska|Świętojańską]].

13 marca 2007

12 marca 2007

  • 15 marca zostanie otwarta nowa pętla autobusowa "Pogórze Dolne Złota". Na nową pętla zostaną skierowane niektóre kursy linii 170 oraz jeden linii 194.
  • Dzisiaj związkowcy z "Solidarności" Stoczni Gdynia S.A. spotkają się z premierem Jarosławem Kaczyńskim, z którym omówią sprawę prywatyzacji przedsiębiorstwa oraz wręczą petycję o odwołanie Pawła Brzezickiego, prezesa Agencji Rozwoju Przemysłu.
  • W niedziele trójka sprawców napadła na kierowcę autobusu, przy ul. Alzackiej
  • W niedzielę, w nocy, przy skrzyżowaniu ulic Płk. Dąbka z ul. Horyda policjanci zatrzymali 26-letniego Krzysztofa R. oraz 15-letniego Szymona P., którzy w nocy włamali się do trzech ogródków na terenie Pucka.
  • Pięcioosobowa rodzina, mieszkająca przy ul. Swarzewskiej będzie prawdopodobnie eksmitowana za sięgające 50 tysięcy złotych długi.

8 marca 2007

  • W poniedziałem, kierowca gdyńskiego autobusu linii 194 zwracając uwagę, pijącemu pasażerowi został opluty i uderzony w twarz puszką. Kierowca po obezwładnieniu napastnika, wezwał policję.

6 marca 2007

5 marca 2007

  • Ulica Tetmajera będzie wyremontowana. Powstanie tam także kanalizacja burzowa.

4 marca 2007

  • Dzisiaj wybory do rad dzielnic. Lokale wyborcze czynne będą w godz. 8-20. Ich pełny wykaz znajduje się na stronie www.gdynia.pl. Na głosowanie trzeba zabrać dokument tożsamości.

1 marca 2007

Więcej z Fandomu

Losowa wiki